Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Νέο video κακοποίησης σε γαλακτοπαραγωγικές μονάδες από τη Mercy For Animals

Σε νέα μυστική έρευνα της Mercy For Animals καταγράφονται σκηνές όπου εργαζόμενοι σε γαλακτοπαραγωγικές μονάδες κακοποιούν σαδιστικά αγελάδες και νεαρά μοσχαράκια.

Κατά τη διάρκεια μιας έρευνας τεσσάρων εβδομάδων μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, ο ερευνητής της Mercy For Animals κατέγραψε εργαζόμενους:
Να γρονθοκοπούν βίαια στο πρόσωπο νεαρά μοσχαράκια, να τα χτυπούν και να τα κλωτσούν, να τα τραβούν βίαια από τα αυτιά και να τα ρίχνουν στο έδαφος.
Να καρφώνουν με δίκρανα (πηρούνες), σχεδόν καθημερινά αγελάδες στο πρόσωπο, τα πόδια και το στομάχι.
Να κλωτσούν στο πρόσωπο και το λαιμό αγελάδες οι οποίες ήταν τόσο άρρωστες ή τραυματισμένες ώστε δε μπορούσαν ούτε να σταθούν (downers),- και για όλα αυτά να ενθαρρύνονται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης.

Η έρευνα κατέγραψε επίσης εργαζόμενους:
Να κτυπούν αγελάδες στο πρόσωπο με λοστούς – ορισμένες φορές με περισσότερα από 40 χτυπήματα στο κεφάλι.
Να στρίβουν τις ουρές αγελάδων "μέχρι να σπάσουν τα κόκαλα.
Να κτυπούν τους μαστούς των αγελάδων, να τις πυροβολούν και να τις ξυλοφορτώνουν μέχρι θανάτου.
Μετά την προβολή των βίντεο, ο Δρ Bernard Rollin, καθηγητής ζωικής επιστήμης στο Colorado State University, δήλωσε: "Τα βίντεο απεικονίζουν προμελετημένη, σκόπιμη σκληρότητα, δεν στηρίζεται σε στιγμιαία οργή, αλλά στην ευχαρίστηση που λαμβάνεται, προκαλώντας πόνο στις ανυπεράσπιστες αγελάδες και τα μοσχαράκια. "

Η MFA πιέζει για την ποινική δίωξη των εργαζόμενων λόγω κακοποίησης ζώων.

Αν θέλουμε να σταματήσει αυτή η απάνθρωπη εκμετάλλευση των ζώων, θα πρέπει να σταματήσουμε την άμεση οικονομική υποστήριξη της εκμετάλλευσής τους.

Ακολουθείστε μία συμπονετική vegan διατροφή.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! 

πηγή: απελευθέρωση των ζώων

Παρακολουθήστε το βίντεο εδώ

Συνάντηση την Παρασκευή στις 6 στο νηπιαγωγείο στο Βαμβακόπουλο στα Χανιά

Ακολουθεί το κείμενο που θα μοιραστεί την Παρασκευή στο Βαμβακόπουλο με αφορμή το σκύλο που κρεμάστηκε. 

Μετά το σκύλο ποιος έχει σειρά;

Το πρόσφατο κρέμασμα σκύλου στην περιοχή του Βαμβακόπουλου, όπως κάθε τέτοιο αποτρόπαιο έγκλημα, δεν αφορά μόνο τον κηδεμόνα του ζώου, μας αφορά όλους, αυτούς που σεβόμαστε τα ζώα αλλά και την ίδια τη ζωή. Για αυτό οι δολοφόνοι και οι βασανιστές θα μας βρίσκουν όλους μας απέναντί τους. 

Γιατί ένας «άνθρωπος» που δεν αναγνωρίζει τον τρόμο και τον πόνο που νιώθει ένα πλάσμα όταν το βασανίζουν και του αφαιρούν τη ζωή, ένας που δεν συγκινείται μπροστά στο κλάμα οποιουδήποτε ανυπεράσπιστου, και δεν μπορεί να σεβαστεί ότι και το διαφορετικό από αυτόν έχει δικαίωμα να ζει, είναι ένας «άνθρωπος» που  δεν καταλαβαίνει όχι μόνο τα ζώα, αλλά και οποιονδήποτε άλλο μπορεί να βρεθεί στη θέση τους.  

Για αυτό λοιπόν ρωτάμε: Ποιος έχει σειρά μετά το σκύλο; Πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει κάποιος που δεν τολμά να τα βάλει με αυτόν που του φταίει πραγματικά και σκοτώνει τον πιο αθώο και αδύναμο; Πόση ακόμα δειλία μπορεί να δείξει; Ποιόν θα σκοτώσει μετά; Το παιδί που πείραξε τις ξένες κότες; Τον ηλικιωμένο πατέρα ή μητέρα του γείτονα με τις άλυτες διαφωνίες; Τη γυναίκα του; Εσένα;

Οι δράστες δεν είναι ποτέ άγνωστοι. Κάποιος πάντα  ξέρει και κάποιος δεν μιλάει, κάποιος κλείνει μάτια, αυτιά και στόμα, γιατί κι αυτός φοβάται, και παραμυθιάζεται ότι δεν θα ξαναγίνει. Όμως ξαναγίνονται και γίνονται δυστυχώς πάρα πολλά. Ζώα δεμένα μέρα νύχτα στον ήλιο ή στο κρύο, χωρίς φαί ή νερό, απανωτές δηλητηριάσεις σε ότι απλά κινείται, ξυλοδαρμοί, πυροβολισμοί, κλοπές, εγκαταλείψεις στο δρόμο, σε κάδους σκουπιδιών παντού… Οι βασανιστές πρέπει να φοβούνται και να ντρέπονται και όχι εμείς.  

Δεν θα αφήσουμε έναν – κάποιους να συνεχίζουν να βιαιοπραγούν πληγώνοντας ζώα και συνανθρώπους μας, να εκθέτουν τη γειτονιά μας, το χωριό, ή την πόλη μας, και ολόκληρη την κοινωνία σε βάναυσες συμπεριφορές χωρίς κανένα σεβασμό για κανέναν και τίποτα.

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ από εμάς έχει τις ευθύνες του για το χτίσιμο μιας καλύτερης ζωής. 

ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΜΙΛΑ
ΔΡΑΣΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ



Φιλοζωικός Σύλλογος Χανίων
«Η Προστασία των Ζώων»

Κυριακή 23 Μαΐου 2010

Τραυματισμός Ταυρομάχου

O σοβαρός τραυματισμός του ταυρομάχου Χούλιο Απαρίθιο από τη Σεβίλλη μέσα στην αρένα, έκοψε την ανάσα των θεατών. Κατά την διάρκεια ταυρομαχίας στην Λας Βέντας έπεσε στο έδαφος και ο ταύρος τον χτύπησε στο πρόσωπο με αποτέλεσμα το κέρατο να καρφωθεί κάτω από το πηγούνι και να βγεί από το στόμα.
Ο γνωστός Ισπανός ταυρομάχος αιμόφυρτος μεταφέρθηκε επειγόντως στο νοσοκομείο της αρένας όπου υπεβλήθη αμέσως σε χειρουργική επέμβαση. Στη συνέχεια διακομίστηκε στο νοσοκομείο Ντόθε Δε Οκτούβρε και τη νύχτα μπηκε ξανα στο χειρουργειο το οποίο διήρκησε έξι ώρες και σύμφωνα με τους γιατρούς "πήγε καλά".






πηγή: americalatina.com

Αυτή τη φορά κατάφερε να ζήσει... Ελπίζουμε να μην υπάρξει επόμενη, ελπίζουμε στην κατάργηση αυτού του απάνθρωπου και αιμοδιψούς αγωνίσματος/εθίμου και ελπίζουμε αν υπάρξει επόμενη να μην τα καταφέρει τελικά.

Περί Σπισισμού!

Ο αντισπισισμός ως έννοια

  Ο όρος σπισισμός (speciesism στα αγγλικά, species=είδος) αναφέρεται στον διαχωρισμό όπου το ανθρώπινο είδος θεωρείται ανώτερο σε μία ιεραρχική κλίμακα από τα άλλα είδη. Ο σπισισμός ως διάκριση σε επίπεδο ειδών, δίνει περισσότερη ηθική σημαντικότητα στον άνθρωπο σε σχέση με τα μη-ανθρώπινα ζώα, και ουσιαστικά επιτρέπει την επιβολή των ιεραρχικά ανώτερων στους κατώτερους, εμπνέοντας την ελεύθερη άσκηση εξουσίας.

  Στην πράξη ο σπισισμός εκφράζεται με πολλαπλές μορφές εκμετάλλευσης των ζώων με τη θεώρησή τους ως ανθρώπινη ιδιοκτησία η οποία μπορεί να διατεθεί, να απορριφθεί και γενικότερα να χειραγωγηθεί κατά βούληση. Στην ανθρώπινη σπισιστική κοινωνία τα ζώα χρησιμοποιούνται με ποικίλους τρόπους ανάλογα με τα κατά περίπτωση συμφέροντα των εξουσιαστών ανθρώπων. Η χρησιμοποίηση αυτή μπορεί να αφορά στα ζώα τα ίδια - ζωντανά ή σκοτωμένα, ολόκληρα, ή μέρη του σώματός τους, παράγωγα οργάνων τους, εκκρίσεις τους, υπηρεσίες που αυτά παρέχουν ως αχθοφόροι, μέσα μεταφοράς, διασκεδαστές, πειραματόζωα, συντροφιά κλπ.

 Βάσει των παραπάνω, ο αντισπισισμός είναι το ιδεολογικό ρεύμα που αντιτίθεται σε αυτό τον αυθαίρετο διαχωρισμό βάσει του είδους και κατ’ επέκταση απορρίπτει κάθε άποψη που θέτει τους ανθρώπους σε κυριαρχική θέση απέναντι στα άλλα ζώα. Αφετηρία του αντισπισισμού αποτελεί η εναντίωση στην εκμετάλλευση, τη χειραγώγηση και τη στέρηση ελευθερίας. Υπό αυτήν την έννοια το αντισπισιστικό κίνημα είναι βαθιά ανατρεπτικό και επαναστατικό απέναντι σε ένα σύστημα που είναι δομημένο σε κυριαρχικές αλλά και ανθρωποκεντρικές αντιλήψεις, επηρεασμένες από Ιουδαίο-Χριστιανικού τύπου δόγματα όπως «ο άνθρωπος έχει ψυχή ενώ τα ζώα όχι», «τα ζώα είναι πλασμένα για να υπηρετούν τον άνθρωπο» κλπ.

 Το αντισπισιστικό κίνημα απευθύνεται τόσο σε ζητήματα σχετικά με την καταπίεση των ζώων, όσο και σε κάθε ζήτημα κοινωνικής ανισότητας κι εκμετάλλευσης. Όμοια με τα άλλα κινήματα κοινωνικής απελευθέρωσης, όπως αυτά των μαύρων, των γυναικών, των γκέι και των λεσβιών, απορρίπτει εξίσου κάθε διάκριση βασισμένη στο χρώμα του δέρματος, το φύλο ή την σεξουαλική ταυτότητα και αγωνίζεται ενάντια σε όλες τις μορφές καταπίεσης. Ο σπισισμός όμως, αν και συνδέεται ως γνήσια εξουσιαστική συλλογιστική με το ρατσισμό, το σεξισμό και την ομοφοβία, στην ουσία αποτελεί το πιο βαθιά ριζωμένο σύστημα διάκρισης και η πρακτική του την πιο εντατική και θεμελιωμένη μορφή καταπίεσης.



Σύγχρονες σπισιστικές πρακτικές

  Τα σύγχρονα βιομηχανικά εκτροφεία μπορούν να παρομοιαστούν περισσότερο με στρατόπεδα συγκέντρωσης, παρά με εργοστάσια. Το βιομηχανικό σύστημα εκτροφής μεταχειρίζεται τα ζώα σαν μηχανές παραγωγής κρέατος, γάλακτος, αυγών, γούνας κλπ εξοντώνοντας οτιδήποτε μη-παραγωγικό που δεν συνεισφέρει στο τελικό προϊόν (π.χ. μέγιστος περιορισμός κινήσεων ή εγκατάλειψη άρρωστων ζώων). Τα ζώα αρπάζονται νεογέννητα από τις μητέρες τους, καθηλώνονται σε ατομικά κελιά, υποβάλλονται συστηματικά σε ακρωτηριασμούς όπως το κόψιμο αυτιών ή όρχεων, γονιμοποιούνται δια της βίας, ταΐζονται δια της βίας, δολοφονούνται σε προεφηβική ηλικία. Ο βιασμός των σωμάτων και της φύσης τους είναι ανελέητος και εξακολουθεί να εξελίσσεται προς περαιτέρω «βελτιστοποίηση», με την ταυτόχρονη εφαρμογή βιοτεχνολογικών μεθόδων αναπαραγωγής και την γενετική μετάλλαξη πατενταρισμένων ζώων.

 Επίσης μία από τις εκτενέστερες χρήσεις των ζώων στην καπιταλιστική σπισιστική κοινωνία είναι η χρήση τους ως πειραματόζωα. Τουλάχιστον 22 ζώα πεθαίνουν κάθε δευτερόλεπτο στις έρευνες της βιομηχανίας φαρμάκων, καλλυντικών, απορρυπαντικών και άλλων καταναλωτικών προϊόντων. Στα πειραματικά αυτά εργαστήρια τα ζώα γίνονται αποδέκτες της πιο ακραίας μορφής βίας, από ανθρώπους που έχουν κίνητρο το χρήμα, τη φιλοδοξία ή το σαδισμό. Οι πειραματισμοί σε ζώα αποτελούν επαναλαμβανόμενους βασανισμούς που συμπεριλαμβάνουν ηλεκτροσόκ, σπασίματα οστών, πρόκληση καρκίνων αλλά και νευρο-ψυχολογικού τύπου πειράματα όπως στέρηση ύπνου, υποβολή σε ακινησία, χρόνια απομόνωση και διάφορες άλλες “προοδευτικές” επινοήσεις.

 Στην σημερινή σπισιστική καπιταλιστική πραγματικότητα τα ζώα θεωρούνται ανθρώπινη ιδιοκτησία ακόμη κι αν ζουν ελεύθερα στη φύση. Τα ζώα που δεν έχουν κυριαρχηθεί πλήρως και παραμένουν άγρια, νοούνται κι αυτά ως χρηστικά αντικείμενα που διατηρούνται για ψυχαγωγικού τύπου σφαγές, όπως το κυνήγι. Μετά από τη μανιώδη εξόντωση των άγριων ζώων από τον κατακτητή άνθρωπο, όσα είδη δεν αποδεκατίστηκαν από το κυνήγι, εξαφανίστηκαν λόγω της αρπαγής και της λεηλασίας του φυσικού τους περιβάλλοντος. Οι τελευταίοι επιζώντες των άλλοτε περήφανων κι ελεύθερων ειδών, γίνονται σήμερα θέαμα σε ζωολογικά πάρκα, κατάλοιπα της ίδιας αποικιακής νοοτροπίας που τα εξόντωσε σε πρώτη φάση. Συγχρόνως με την αποδοχή της παρούσας κατάστασης, οι άνθρωποι επιδίδονται σε τελετουργίες λατρείας ορισμένων ειδών ζώων και φυλών, τα οποία εξυμνούνται συνοδεία ευγονικού τύπου διασταυρώσεων. Ο παραλογισμός συνεχίζεται στη βιομηχανία της διασκέδασης με την αναπαραγωγή της βίας σε τσίρκο, ροντέο, ιπποδρόμους, ζωομαχίες κλπ σε ένα κατάλογο βιασμού και εξευτελισμού που δεν έχει τέλος.



Ο αντισπισισμός σε πολιτικό πλαίσιο

  Μπορούμε ενδεχομένως να φανταστούμε ένα θεωρητικό μοντέλο καπιταλισμού το οποίο δεν εκμεταλλεύεται ζώα. Όμως, μεγάλο μέρος της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης έχει τις ρίζες του στην εκμετάλλευση των ζώων και η υπάρχουσα καπιταλιστική πραγματικότητα υπήρξε αποτέλεσμα πραγματικών ιστορικών διαδικασιών (ένα απλό και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι τα σφαγεία και οι εταιρείες επεξεργασίας κρεάτων ήταν η πρώτη βιομηχανία που εφηύρε τον μεταφορικό ιμάντα, από όπου και προέρχεται η παραγωγή που βασίζεται στην γραμμή συναρμολόγησης).


 Η εμφάνιση και η διατήρηση του καπιταλισμού ως σύστημα που εκμεταλλεύεται τους ανθρώπους στηρίζεται κατά κάποιους τρόπους και στην εκμετάλλευση των ζώων.
Δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός πως η μετάβαση από τις «πρωτόγονες κοινωνίες» όπου τα ζώα δεν ανήκαν σε κανέναν και ζούσαν άγρια κι ελεύθερα, στην κοινωνία της εξημέρωσης και της κυριαρχίας, τα ανέδειξε σε μία από τις πρωιμότερες μορφές ιδιωτικής περιουσίας. Από την στιγμή αυτή, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσα παραγωγής, εμπόρευμα για συναλλαγή και κέρδος, να συσσωρευθούν και να αποτελέσουν ένδειξη πλούτου ή ανώτερης κοινωνικής θέσης. Τα ζώα καθιερώθηκαν έτσι ως μία από τις πρώτες μορφές κεφαλαίου (και ουσιαστικά υποδουλώθηκαν). Η συμβολική σημασία της εξημέρωσης είναι μεγάλη καθώς αυτή αποτέλεσε ένα αρχέτυπο υπόδειγμα για άλλα είδη κοινωνικής υποταγής. Η εμφάνιση της πατριαρχίας, των κρατικών αρχών και των κοινωνικών τάξεων, είναι διαδικασίες παράλληλες με την εξημέρωση των ζώων, που συμπορεύθηκαν στην εξέλιξη των κοινωνιών. Όταν μιλάμε άλλωστε για την εκμετάλλευση και την καταπίεση των ζώων, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι άνθρωποι είναι και αυτοί ζώα. Η δεδομένη αντίληψη ότι τα ζώα υπάρχουν ως αντικείμενα στην υπηρεσία των αφεντικών τους επεκτάθηκε πολλές φορές σε καταπιεσμένες ομάδες ανθρώπων, για να νομιμοποιήσει την συγκριτικά με τα ζώα ευνοϊκότερη -ή ίση- εκμετάλλευσή τους (π.χ. δούλοι που προσδιορίζονταν περισσότερο ως ζώα παρά ως άνθρωποι). Παράλληλα οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για την καθυπόταξη των ζώων έχουν χρησιμοποιηθεί συχνά για την καθυπόταξη και τον έλεγχο ανθρώπων (κλουβιά για τους τρελούς, μαστίγια για τους σκλάβους, αλυσίδες και κελιά για κάθε είδους ανυπόταχτο).

 Στη σημερινή εποχή διάφορες τεχνικές κυριαρχίας πάνω σε ζώα που προκύπτουν από τα πειραματικά εργαστήρια εφαρμόζονται άμεσα και πάνω σε ανθρώπους, όπως γίνεται με την στρατιωτική έρευνα. Τα ζώα χρησιμοποιούνται σε πειράματα του στρατού (δοκιμασίες πυροβολισμών, χρήση όπλων βιολογικού πολέμου κ.α.), ακριβώς επειδή είναι όμοια με τους ανθρώπους στις διάφορες λειτουργίες τους. Αυτά τα ζώα βασανίζονται μονάχα επειδή το κεφάλαιο δεν μπορεί (ακόμα;) να πειραματιστεί πάνω στους ανθρώπους. Επιπλέον, η κοινωνική αποδοχή της επιστημονικής έρευνας των πειραμάτων σε ζώα (αν και εξαρχής προβληματική) έχει στηριχτεί στο ψέμα ότι οι εταιρείες φαρμάκων νοιάζονται για την ανθρώπινη υγεία. Καμία τέτοια έρευνα δεν αποσκοπεί στην επίλυση των προβλημάτων υγείας, αλλά στην εξασφάλιση των οικονομικών οφελών των φαρμακοβιομηχανιών.

 Οι σημερινές βιομηχανικές κτηνοτροφικές μονάδες εκτός από την αφαίμαξη του "ζωικού κεφαλαίου" και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ένα ασήκωτο φορτίο μόλυνσης και ένα τεράστιο ενεργειακό κόστος, προωθούν προς κατανάλωση προϊόντα γεμάτα ορμόνες, αντιβιοτικά, πύον, κόπρανα, υπολείμματα παρασιτοκτόνων και μεταλλαγμένων οργανισμών, και η κατανάλωση τους είναι ένας πρωταρχικός παράγοντας για μία μειωμένης διάρκειας ανθρώπινη ζωή. Ταυτόχρονα παρέχουν κάποιες από τις πιο ακραίες και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας για τους ανθρώπους που δουλεύουν σε αυτές π.χ. εργασία σε σφαγεία, σε ψυγεία, σε γραμμές τεμαχισμού κλπ. Σε αυτό παγκόσμιο σύστημα εργοστασιακής κτηνοτροφίας που επιπλέον επιδεινώνει το πρόβλημα της παγκόσμιας πείνας, είναι ξεκάθαρη η σύνδεση μεταξύ του πως ο καπιταλισμός κακοποιεί ανελέητα τα ζώα, λεηλατεί τη φύση και εκμεταλλεύεται τους ανθρώπους.

 Κρατώντας όλα τα παραπάνω κατά νου, φτάνουμε στο σημείο όπου αναδύεται η σημασία της επανεξέτασης της σχέσης μας με τα μη-ανθρώπινα ζώα και η ανάγκη αυτή να τεθεί σε ένα νέο θεωρητικό πλαίσιο. Ο φαύλος κύκλος της βίας και της καταστροφής θα τερματιστεί μόνον όταν οι άνθρωποι διαμορφώσουν μη-ιεραρχικές και μη-εκμεταλλευτικές σχέσεις με τα άλλα είδη ζώων και το φυσικό κόσμο. Η απελευθέρωση των ανθρώπων, των ζώων και της γης είναι αγώνας ενιαίος.


 Βασισμένοι σε αυτήν την ιδεολογική πλατφόρμα και θεωρώντας πως στο θέμα της ολικής απελευθέρωσης των ζώων υπάρχει απουσία λόγου στον εγχώριο αντιεξουσιαστικό χώρο, σύντροφοι και συντρόφισσες προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας συνέλευσης με αντιιεραρχικά χαρακτηριστικά και αυτοοργανωμένη λειτουργία, σκοπός της οποίας είναι η διάχυση της αντισπισιστικής θεωρίας και πράξης και η ανάδειξή τους ως αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού κινήματος. Δεν αντιλαμβανόμαστε το ζήτημα των ζώων ως θεωρητικό κατασκεύασμα αλλά ως συνειδητή στάση ζωής, πράγμα που μας οδηγεί και σε αντίστοιχες αδιαπραγμάτευτες πρακτικές τόσο στην πολιτική μας δράση όσο και στην καθημερινή μας ζωή.


ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΩΝ ΟΝΤΩΝ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΖΩΑ


Συνέλευση για την Αντισπισιστική Δράση